Wednesday 28 September 2011

Hari yang sempurna

        slm.....sorry coz dah agak jarang buka blog sya nie..mungkin agak penat dantak berapa sihat,lebih2 lg..final exam pun dah tak lama g...ehmm...perang final exam untuk sem yg terakhir niee dah dekat dan terlalu banyak assignment yang perlu disiapkan sebelum semua markah penilaian berterusan diambil oleh pensyarah masing2....huhh...dh lepas suma nie bru rasa lega skit....tp...tk sampai dsitu jer.....b'coz why??????haa.....kita nie hdp bkn stkt sparuh jalan jer.....kena mencari masa depan  yg lebih cerah..membalas jasa orang tua...kita nie tak duduk mai skul sampailh masuk kolej dan universiti lau bkn mok abah yg menjaga kita dgn baik dan menyekolahkan kita sampailh kita berjaya,so we'all study bgs2 dan jangan sia2kan peluang yang ada sekarang nie.ok...
    opsss.... disini saya ada satu cerita nak share kat korang suma...,satu hari saya agak lewat lek dari kuliah...huh!!penat gak rasanya...macam nak pitam pun ade,almaklumlh..kekadang tue tak breakfast..bukan ape,cuma kdg2 lewat dan tak berselera utk menyapa apa2 makanan pada waktu pg,waktu pada masa itu menunjukkan pukul 5.50pm..selepas jer hbs kuliah,saya meluru ke pintu pagar kolej untuk menaiki bas pulang ke rumah bersama2 seorang kawan yang bernama Jammry laji berbangsa dusun muslim  dan berasal dari ranau sabah,boleh dikatakan dia adalah kawan yang agak rapat dengan saya,maklumlah umur pun sama..tp kadang2 tue..dia boleh hilang tetiba,korang nak tau pasai ape..???pasai makwe dia pun satu kolej gak...jadi bila dia jumpa makwe dia tue,sorang2lah saya..tapi ptg tue tak coz dah agak lewat dah...,"KK...KK....KK....".pekik seorang konduktor bas tersebut,sudah kebiasaan bas yang kami naiki itu akan singgah disetiap pekan dan taman2 untuk mengambil dan menurunkan penumpang2nya hingggalah sampai di terminal utama(kota kinabalu),"hai..."sapa seorang gadis bertudung biru muda dengan satu senyuman yang agak manis..,"haii......"saya membalasnya dengan senyuman dan seribu satu pertanyaan...adakah dia mengenali diri ini..????ehm...saya berpaling dan duduk bersama kawan yang tak jauh dari tempat duduk gadis tersebut.
    "ko tengok gadis tue...,"sapa jammry..lalu saya pun sekilas pandang perasan yang gadis tersebut asyik melemparkan senyuman dan memandang.,saya pun menegurnya,"awak kenal saya..????,"tak.....cuma saya teringatkan seseorang bila sedar tak sedar terkejut akan kehadiran awak tadi tiba2 muncul didepan pintu bas..,"ehmm2....saya buat2 batuk semacam nak gelak pun ade,saya nie bukannya ade ape pun untuk orang nak sapa macam tue dan saya agak tak suak disama2kan,however.....saya ucapkan thanks jer..,"awak nak tisu ker..???..saya rasa awak agak tak selesa dengan peluh tue....dan awak perlukannya..,"sapa gadis bertudung biru dan dia memang agak comel@cute@cantik dan disebalik tangannya ada inai yang menarik perhatian saya,dia agak feminin dengan berkasut tumit tinggi menampakkan keayuan@keanak2kan...,"owhh....tq..saya tak perlukannya"saya menolaknya..tp dia meletakkan tisu tersebut ditapak tangan saya,huh..."amik jelah,"sapa jammry,saya tersenyum lalu mengambil tisu tersebut dan mengelap peluh dimuka,"awak turun dekat mana..????,"tegur saya pada gadis tue..."dekat KK....,"saya cuma mampu tersenyum dan membetulkan postur duduk dalam bas,belum sempat lagi saya menanyakan siapa namanya..dia dah nak turun,rupa2nya dia turun dekat perumahan baru selepas simpang ke KKIP.
       saya pun bercadang terus ke pekan Indah Permai sepanggar bersama kawan saya Jammry untuk menghilangkan dahaga di Food Court yang tak jauh dari tempat tinggal saya. Siapa gadis  tersebut..????Adakah saya dapat jumpa dia lagi...????Apapun ianya cuma sebuah cerita yang saya karang dan bukanlah realiti..:-)maaf lau ada kesalahan...sya msh dlm proses belajar untuk menulis novel pendek.....thanks to reading...



Hak Cipta Terpelihara
Nesboys@Mohd.Shazzrul Ezzwan

No comments:

Post a Comment