Thursday 22 September 2011

Aku ingin kau tahu...

           ringggg...!!!!!!..saya  mencapai jam loceng yang sering membangunkan nyenyak tidur diwaktu pagi...saya baru sedar waktu telah lama meninggalkan saya bgtu jauh seperti hari2 biasa....,"ahh..."keluh hatiku,lalu saya pun mencapai tuala dan meluru ke kamar mandi..entah apa musim pada masa itu..saya rasakan air paip yang membasahi seluruh tubuh begitu sejuk dari sebelumnya...seperti ais yg baru cair dimamah panasnya terik mentari yang semakin naik...selepas mandi dan uruskan diri,saya membelek2 peti sejuk kalau2 ada makanan yang boleh dijamu sebelum pergi kerja...seperti biasa sandwich dengan secawan kopi sajalah sarapan yang ada buat pengalas perut...alaaa...biasalah hidup bujang..itu tak kena..ini tak kena...apapun tak betul,tak terurus....tension siott.!!!..kerja berlambak tak siap2....dah tue hidup sorang2 lagi..kadang-kadang saya beranalog sendiri mengelamun jauh memikirkan kawan2 seumur yang sudah berkeluarga...tokk!!!mati lamuan saya disitu akibat pintu dituip angin lembut,aku terus bangkit bergegas utk pergi ke tempat kerja sebelum waktu lebih jauh meninggalkan aku.
        seperti biasa,saya ke tempat kerja dengan memandu kereta dan akan singgah distesen minyak untuk mengisi minyak,maklumlah kereta yang saya bawa tue kuat minum minyak..modal subaru Impreza WRX.
       "ehh...ness,sapa seorang rakan kerja yang sentiasa menanyakan hal tentang kehidupan sehari2 yang aku lalui,namanya Faiz..tinggi lampai berasal dari sarawak berbngsa iban tapi beragama isalm."laaa..takkan ko tak kenai sapo dia bai...tiap2 hari pun lambat dtg..",sampuk nabil,seorang senior dalam pengurusan kewangan disyarikat  tue yang berasal dari sungai petani kedah.
       "korang nie memang tak sah kalau tak ngata saya tiap2 hari..",saya meluru utk punch card masa kerja yang berada dekat kuanter depan,"ehh...faiz..bos dah sampai ker..??,"tanya saya dengan nada yang agak serak-serak semacam tak sihat."belum lagi...bos kata pagi nie dia agak lambat sikit sebab  dia ada mesyuarat dekat pudu berjaya holding,".huhh...lega juga hati saya lambatt datang bos tak ada...tapi punch card dah terang2 dah lambat datang..apa2 nanti kenalah juga jawab.
    seperti hari2 biasa apabila masuk dalam bilik pejabat saya perlu siapkan kerja2 yang tertangguh.tok..!!tok..!!..bunyi pintu bilik pejabat saya diketuk,"masuk"saya menyilakan seorang staff yang meluru masuk ke dalam bilik pejabat saya,"En.Ness..kita ada staff baru dan bos mengarahkan saya untuk memaklumkan pada En bahawa staff baru ini bos bagi pada En Ness untuk jadi pembantu En"jelas seorang staff yang bernama Elly dan Elly menyerahkan profil staff yang baru datang itu,di atas profil tersebut tertera nama Cik.Farisha natasha,umur 25thn"ok..thank you dan bawa dia masuk jumpa saya disini","baiklah En.Ness"..Tok2..!!"yaa...silakan masuk",selamat pagi En..."Ness"..,"En.Ness"sapa gadis yang agak sinis pandangannya..berkulit kuning langsat,berbadan kecil tapi comel@cantik..sopan santun budi bicaranya dan bertudung ungu muda,"silakan duduk.......,"sapa saya dengan nada yang agak lembut..."nama saya Farisha natasha,"dia menghulurkan tangan untuk bersalam dengan saya,namun saya tergamam seketika apabila dia tiba2 jadi mesra dengan senyuman yang amat manis sehingga menampakkan lensung pipit dikedua2 pipinya.."saya Ness..selamat datang in Gringster holding.sdn.bhd,"saya tak sangka hari yang begitu sejuk pada pagi tadi jelas memberikan alamat yang agak mengejutkan,eyalah....sape tak gembira bukan..bila dapat pembantu untuk mempermudahkan suma kerja-kerja yang berlambak..lebih2 lagi dia(farisha natasha) seorang yang nampak caring,happy good lucky,memahami dan dia seorang yang simple tapi sgt2 comel@cantik..membuatkan saya tersenyum  setiap  masa.....BE CONTINUE......
   

No comments:

Post a Comment